انواع خطاهای حسابداری
نوشته شده توسط : مدیر

 

خطا در اصل: یک معامله مالی است که با الزامات بین المللی و اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) مطابقت ندارد. به عنوان یک اشتباه حسابداری که در آن یک عدد در حساب نادرست ضبط می شود، به این صورت نقض اصول اساسی حسابداری ظاهر می شود. این یک خطای رویه است که شامل مقدار صحیح ورود است، اما اشتباه قرار داده شده است. این نوع خطاها همچنین خطاهای ورودی نامیده می شوند.

زمانی که دو یا چند رقم که معکوس (و یا انتقال) به صورت جداگانه و یا به عنوان بخشی از توالی بزرگتر اشتباهات حمل و نقل رخ می دهد. هنگام ارسال یک ثبت جدید، یک خطا در ورود اطلاعات ظاهر می شود. اگر چه معمولا کوچک و غیر عمدی است، اما می تواند منجر به بروز اشتباهات بیشتر شود که منجر به زیان های قابل توجه مالی و همچنین زمان سرمایه گذاری برای شناسایی مشکل شود.

 

خطاهایی که ممکن است با قصد شخصی مسئله را ایجاد کند:

غیر عمدی: به عنوان بسیاری از خطاهای ورودی. در این موارد، یک سیستم خودکار ترازویی و تعادل بیشتر، برای کاهش خطر این اشتباهات در آینده پیشنهاد می شود.

عمدی: ماده حساس تر، این می تواند منجر به تحقیقات جنایی و اتهامات احتمالی نظیر خرابکاری یا پولشویی شود، بنابراین قصد باید به طور کامل و عینی ارزیابی شود.

 

اگر یک شرکت متوجه شود که یک خطای حسابداریساخته شده است ، پیامدهای مالی مهمی را به همراه خواهد داشت، این شامل منابع برای اصلاح ضبط مالی و همچنین صدور بیانیه مربوط به خطا و انتشار مطالب صحیح است.

منبع:قیاس




:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری قیاس , نرم افزار ابری , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: